Followers yg cumiLcumiL!

Beza SUKA, CINTA, SAYANG


Saat saya MENYUKAI seseorang, saya ingin memilikinya untuk keegoan diri sendiri.
Saat saya MENYAYANGI seseorang, saya ingin sekali membuatkannya bahagia dan bukan untuk dirimu sendiri sahaja.
Saat saya MENCINTAI seseorang, saya akan melakukan apapun untuk kebahagiaannya walaupun mengorbankan jiwaku.

SUKA adalah saat dia menangis, anda akan berkata, "Sudahlah jangan menangis".
SAYANG adalah saat dia menangis dan akan menangis bersamanya.                                      
CINTA adalah saat dia menangis dan anda akan membiarkannya menangis dibahumu sambil berkata, "Mari kita selesaikan masalah ini bersama-sama".

SUKA adalah saat anda melihatnya anda akan berkata, "Dia sangat cantik atau tampan dan menawan".
SAYANG adalah saat anda melihatnya anda akan melihatnya dari hatimu dan bukan matamu.
CINTA adalah saat anda melihatnya anda akan berkata, "Untukku dia adalah anugerah terindah yang pernah Tuhan berikan padaku".

 Pada saat orang yang anda SUKA menyakitimu, maka anda akan marah dan tak mahu bercakap dengan dia.
Pada saat orang yang anda SAYANG menyakitimu, anda akan menangis untuknya.                          
Pada saat orang yang anda CINTAI menyakitimu, anda akan berkata, "Tak apa, dia hanya tak tahu apa yang dia lakukan".

Pada saat anda suka padanya, anda akan MEMAKSANYA untuk menyukaimu.                       
Pada saat anda sayang padanya, anda akan MEMBIARKANNYA MEMILIH.
Pada saat anda cinta padanya, anda akan selalu MENANTINYA dengan setia dan tulus.



Sumber: newspaper




Awak baik tekan sini boleh ? >> http://blin.gd/4dTk
Masehhh .

5 comment:

ishiko said...

setiap saatnya berbeza beza ^^,

hatiAMIRA said...

hehe ^__^

[ wanni ] said...

nice, like it...! (^___^)

Salam perkenalan !

Nelly The Strange said...

Like it ..

^_^

hatiAMIRA said...

mekasehh :))